mandag den 19. oktober 2009

Dúné



Den danske rockgruppe, Dúné, blev dannet tilbage i 2001, men først i sidste måned blev jeg fan af dem.
Jeg havde hørt at par af deres sange, når jeg så Mtv, The Voice eller Boogie, men aldrig tænkt over, at de var SÅ gode - hvilket de i den grad er!
Dúné består af: Mattias Kolstrup (vokal), Cecilie Dyrberg (vokal, synth og guitar), Simon Troelsgaard (guitar), Ole Bjørn Sørensen (synth og vokal), Piotrek Wasilewski (bas), Malte Aarup-Sørensen (trommer) og sidst, men ikke mindst Danny Jungslund (guitar).
Deres musik har hentet inspiration fra 70'ernes punk, 80'ernes pop og 90'ernes indierock og sammen bliver det til - hvad de selv kalder - indierock.
Jeg ved ikke med jer, men jeg håber på at høre dem i Pumpehuset torsdag d. 29/10.
Hør deres musik på bl.a. www.youtube.com
Ciao'
Ditte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar